14 feb. 2009

lånad dikt jag gillar


Döden betyder ingenting...

Döden betyder ingenting. Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum. Jag är Jag, Du är Du. Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande. Kalla mig vid mitt vanliga namn. Tala till mig sådär som Du alltid gjort. Ändra inte Ditt tonfall, Håll sorgen borta från Din röst. Sluta inte skratta åt våra genensamma små skämt. Skratta som vi alltid har gjort. Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig. Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma. Uttala det som ingenting hänt, sorglöst Utan spår av skuggor. Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare. Det går vidare därför att det måste gå vidare. Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap. Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du inte längre kan se mig. Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära. Allt är väl.............. snälla gud finns du lämna tilbaka thomas till mig 1 dag,jag vill ge honom vissa ord jag aldrig hann,krama honom,jag hann inte det för tåget gick en snabbkraam hemma men inget mer,,men du kunde inte lura mig jag såg dina blanka ögon fast du inte visste så visste du att nu va det hej då,inte blanka av droger det vet jag oxå på grund av urinprov,,,tänk om man visste vad som skulle ske,det ottäcka kan va at vissa av oss känner mer eller mindre,allt e innte så kul o veta,,,tänk att du strunta i dina vänner o gick på 75 års kalas det va din permis,jag vet mer o mer att du väntar på mig fast tiden där är still,men håll kortleken varm min son så spelar vi som förr,jag är mig lik fast inte knarket,lignande meecin i meecinskt syfte måste jag ha,,,BEHÅLL BARNASINNET......

1 kommentar:

Anonym sa...

Till sina barn är kärleken gränslös. Kärleken är så stark.
Läste dikten nyss och har gråtit, gråtit.
Har skrivit i din mail.
Kram Mia

Skicka en kommentar