15 feb. 2009

kallt o mörkt

undrar vad det är för hjälp jag behöver,,själva knarket e ju ett bra tag sen, nu är det läkares medeciner, fast jag får inte ha ångest då kallas det missbruk,så va det jag höll på o tappa mig själv lite här i tankarna, vem fan e jag,,,när man läser min blogg kanske det ser det ser ut som allt händer här o nu men det är mycket hur min resa är tillbaka, minnen i knarttiden,nu kämpar jag för att hålla mig kvar, dit jag trots allt kommit,den som ingen trode skulle sluta.eller man kan ju aldrig säga aldrig heller.beh har jag gjort,berabetat min barndom har jag gjort bearbetatsex övergrepp har jag gjort,å hur många 12 steg som helst,dom vet jag exakt hur man ska säga 12-stegsraket som vi kallas.jag har en önska allafall,det finns ju en mening med att en gubbe knulla mig i en trapp12 år gammal,gav mig knark 14 år gammal,levde inlåst lång tid,har fått barn, misst barn,jag ska ge detta vidare.Det fanns en tid jag åkte ut till unga tjejer dom fick läsa min bok sen fråga om presis allt sen berätta jag om min resa fram tills jag va då,,det gav mig ett hopp o dom fick höra hur vi tjejer egentligen blir sedda ute,,eller vart vi hamnar till slut fast detta ord,,oh jag skulle aldrig lägga upp mig för en dos eller fix.....nej jag säger som jag brukar..... man har en hora, eller blir en....jag lever ju med en fot som missbrukare o en som förälder,fan jag undrar hur många unga som tar sin jungfrusil idag o har hittat hem.. som mina sagt,,jag blir så ledesen va då hem,, fan om jag kunde visa er så ni slapp gå igenom deta helvete att man knappt minns längre.men så länge jag lever får ni jobba hårt jag kommer straxt efter o stör er,tänker göra det på en vecka som sist,hon mår bra jag saknar min dotter så det gör ont hon mår bra,tack gode gud för mina älskade 4 barn..nu kan jag inte nämna namn men min dotter ringde från ett ställe dom va ute o åt med stället hon är på,pers,drack alkohol cider o en intagen,,,ja sa bara att kom alkoholen nu så skulle det inte godtas såna skader o dödsfall,men hur fan kan det ske,dom e unga max 21 år...ojojojoj en familj kan inte gå upp o föräldrarana tar en öl o ger sin 16 åring en starköl,men jobbar du inom ett beh hem då är det tillåtet nej god natt,med jag kan sträcka på mig för min dotter har jordens jobb fast hon inte vet det helt själv idag o då sträcker jag på ryggen åt henne tills hon ser vart hon va på väg den dagen hon va vit.blå innan ambulansen kom,2 prat om att hoppa framför tåget,psyk gjorde inget,vet man nu inte vilken väg man ska gå o hur man ska skrika åt väskbärarna ja då hinner man kanse inte,,,,,i hennes papper nu står förresten att hon spelat sjuk för att ge sin mamma piller,snälla nån då har ju läkaren gjort ännu värre fel som gett henne skiten oxå..men detta är jag inte klar med är lite trött på mitt efternamn ska byta till lövstedt...tack för mig..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kommenterar man detta. Så mycket hemskt,så mycket tragik. Så mycket som är fel i världen.
Tycker iallafall att du är stark, du kämpar o du strider.Tänker på vad stark du är som tagit dig framåt.
Vad gäller vård och behandling, ja där finns mycket att göra och förändra.
Det första som borde förändras tycker jag är att soc, Ubb, behandlingshem mfl mfl ska börja med att se människan och sätta människan i centrum.
Vi hörs vidare. Ha det gott.
Kram Mia

svartängel sa...

Jag hoppas att det ordnar sig snart för dig och dina barn...kram

Skicka en kommentar