14 feb. 2009

KALLT O MÖRKT

ALLA HJÄRTANS DAG TILL ER ALL,men sen är det ett lass som inte hitta ro eller vad du vill kalla det,bla min son, dina syskon vad här eller exakt vad som hände det vet du jag vet att du vad hos mig o kika till...denna bilden är lånad från en kvinna som har det som hobby att måla stenar,jag är fortfarande lika spänd i kroppen så jag blir yr men det tar jag imorron-händermycket med stress o skit det vet du ju, om det ändå fanns en grupp för oss som mist barn i droger eller har barn som håller på med droger, det ska finnas en man får hålla en sten i handen sen går oedet runt o man kan va tyst men man kan dela med sig o jälpa nån,när min son dog rusa jag in på ett na möte jag öste ur mig 1 timme o ingen sa nåt utan fatta jag trode herre gud nu tog jag för mycke tid....2 TIPS ATT GÅ IN O LÄSA PÅ O SKRIVA www.febe.com www.vimil.com har du en vaken natt 1000 tankar gå in där då,ett tips bara,idag har jag haft ont i kroppen vet ju vad det är men varför slutar det inte,,ska bli skönt att få komma till en läkare o även söka för min astma vivalla vägra ge mig astma spray för att jag bytt till ett annat ställe,ler lite, 12 års modeller.men jag ska anmäla det, för nån ska väl hålla i mina sjukdomar tills jag får en tid,,,,har piggna till så jag viker tvätt låter kanske vanligt för dig,men för mig är det inte det har tappat det med,men har jag tur har g,l på ubb lösningen på den frågan,glöm inte att han vill inte se mig som narkoman,känner starkt med mamman jag såg hade skrivit på min blogg,fan jag känner oron,man tittar i fönstret oh herre gud sirener måtte det inte va en ambulans, vi mammor kan inte heller söka hjälp för vi får höra stäng din dörr,,men va fan säger du,det är mitt barn du pratar om ska jag stänga ute honom,,ja då kanske han lär sig,,jo tack det va det jag gjorde lärde mig,,fan nu ekar hasse 1,2,3,4,5,6,7,8 i mitt huvud men jag kanske hinner bli frisk,,god natt,,,LIVET ÄR ETT STORT O SPÄNNANDE ÄVENTYR....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stäng dörren. Lev ditt liv. Skit i han. Dessa råd ges ofta. Hur i helvete ska man kunna det? Och hur ska man kunna vila det? Jag kan inte och jag vill inte. Nää, vill inte. Jag vill att min son ska få hjälp att ta sig ur sitt missbruk. Jag vill att människor, fler än jag, ska älska han. Jag vill att han ska vara lycklig.
Samma med den andra sonen. Minus missbruk då, för det har han inte.
" Kommunen har lagt ut så mycket pengar på dig, så nu räcker det." Vilka ord och vilket bemötande. Inte fan stärker det nån. Nä, sparka sparka, det gör ofta soc.

Genom ord. Genom att skriva sina tankar. Genom att veta att det kanske finns människor där ute som förstår. Genom det kan du, jag och andra kanske må lite bättre.

Önskar dig en bra helg med lite glädje ocvh skratt.

Kram Mia

du kan kalla mig nilla eller maria,detta är en data så jag vill inte gå ut med namn än.eller kön på tex barn. sa...

vi får bolla med vandras tankar o funderingar, jag måste fråga dig en fråga mitt i allt vir varr,tappar jag minnet o har en yrsel o huvudvärk,jag vill bara veta om du känner igen dig,,livet känns just nu som ett garn nystan men vart ska jag börja..man kan ju tro att jag vet det när jag har ett eget missbruk fast det är på s,k läkarnivå nu jag har klarat mig från själva knarket allafall o då känner jag mig ren,,men du mia jag hoppas vi kan stötta varandra,vi har ju samma smärta,oro o i den dyker mycket knepigt upp jag kanske kan ge dig nåt tips ang beh,eller nåt annat jag har ju gjort resan själv o har barn som hita slutet o en som håller på,,,DET FINNS EN GULDKANT RUNT VARJE MOLN,,KONSTIGT NOG,,ALLT SOM SKER HAR EN MENING....Svara gärna på detta med yrsel o huvudvärk jag är lite rädd när jag tappar minnet.....

Anonym sa...

Jaa, visst känner jag igen mig. Trodde jag var alvaligt sjuk när symptomen som minnesförlust, yrsel, hjärtklappning, svårt att andas dök upp. Hjärntumör, trodde jag.
Min läkare sa att det är symptom på att: Du orkar inte mer. Att jag var tvungen att lyssna på min kropp coh när jag inte gjorde det ja då sa den ifrån.
Men hur ska man kunna låta bli? Jag slits i stycken av att veta att min son sakta tar sitt liv. För det är så det känns. Att jag inget kan göra åt det mer än älska han. Och det gör jag. Jag älskar mina söner över allt annat.
Vore skönt om vi kunde ventilera med varandra. Du kan ju förstå både utifrån dig som mamma och förstå hur min son har det.
Jag skriver gärna här,det är helt ok. Om du vill kan du även be Hasse om min mailadress och telefonnummer. Vill inte skriva det här. Vet ju att vi har kontakt med samma underbara Hasse.
En människa som aldrig ger upp, som alltid ser människan och dennes möjligheter.
Ska tänka på detta med Guldkant runt varje moln, som du skrev.
Känns dock skönt att veta att man inte är ensam i att leva i en bergodalbana. Även om jag önskar att alla människor fick leva gott.
Kram Mia

Skicka en kommentar