11 feb. 2009

jag måste skriv av mig lite jag har nu legat o tänkt lite på 12-stegs beh,har gjort ett antal men lyckats, sen vart ärlig, o rasat på målarstrecket,sen kan man ju hålla färgen o sen va terapeft inom 6 månader, på visa ställen,men sätt den stackarnkonsum han skulle nog inte klara sig utan oss som tar hans återfall o våra egna,hur kan man resonera att får du återfall i denna sjukdom då slänger vi ut dig,ingen sjukdom jag vet, fungerar så,tex diabetes som dom e snabba att ta upp,inte fan blir du utsläppt från usö skamsen för sockret va högre en dag,det blir lite dubbelt,sen blev det väldigt dubbelt när jag vad på ett beh i värmland dom tjata om ärlighet sen visade sig det att min terapeft förskingra hela stället vart e tillit en då,eller ska det bara låta som en bra bok det oxå,förstår om ni som blivit hjälpta blir sura men allvarligt vart vore ni om vi inte tog återfallen,kanske på min stol o inte visste vart du skulle ta vägen,jag tror inte på detta att vända den som ber om hjälp ryggen men jag tycker 12-steg går ut på det till en viss del,och dom som i statistiken finns drogfria kanske hade vart det ändå,för jobbet är väl mitt o inte 12,steget,sen finns det inte nåt ist,för är man det minsta emot då blir man utslängd,,,,det vet jag av egen erfarenhet.detta jag skrev är mina tankar jag fick bara,däremot diviserna dom kan man tacka för en hel del,men det är detta utslängande samtidigt som det är en sjukdom antingen är det en sjukdom eler oxå fanns det inget namn ledigt som passa in,sen ärligheten vilket roligt spel för galleriet vi vet allihopa att lite benzo äffärer görs o helst då med x dom syns inte på dom gamla urinproven,men om en heroinist överlever på en halva subb då är det skit o skam o han ska helst inte prata på mötet,han e ju påverkad,,,vem vet mer än han själv hur påverkad han känner sig..vore bra om dom som är slitna åkte runt på skolor o soc o gjorde sina lifestoryn o inte nån välpumpad,,solbränd kille med lite anabola i ,hur skrämande ser det ut för dagens ungdom,jag hör vad mina ungdomar skulle vilja höra i skolan o uppleva som ett skrämsel för te x häktet,låt dom sitta 1 dag på på häktet utan cigg,se den miljön man hamnar i,men när kris kommer til skolor då är det brunbrända killar som ser ut att aldrig göra annat än träna,det va dom få som klara sig men rasen som e 30 ser ut som 50 kanske det är mer sanningslikt,bor i en bil,inte en insats i lundby,,va tvungen att få ur mig en del..tänk att jag fått 4 barn att älska trots att jag vart ett riktigt pucko många gånger........god natt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Känner så väl igen det där med att bli utslängd. Precis så har min son haft det. Och är man ärlig mot soc, talar om saningen, att man kanske inte orkar. Tagit lite benzo eller 1/4 sub. Ja då får man inga pengar eller i bästa fall 300 kr avdrag för varje ärligt svar.
Menar inte att soc ska överösa med pengae, men det blir fan inte lättare när de sparkar o sparar. De kräver ärlighet men vem kan vara ärlig när budskapet är : Jag ska straffa dig frisk. Den behandlingen fungerar inte.
Ha det gott. Kram Mia

Hasse Arvidsson sa...

Mycket bra resonemang.
Mycket bra.

Hasse A

Hasse Arvidsson sa...

Mycket bra.
Du vet vad du pratar om.
Hasse A

Skicka en kommentar