22 dec. 2008

måndag o STRESS

nu är det stress på hög nivå,vem kan man glömt att handla åt, finns alla mat som ska finnas på ett julbort,,börja dagen med ett bråk utan dess like...jag sover på soffan på grund av värk i hela kroppen kan knappt röra mig men ikväll ,måste jag iväg o kolla maxi så det finns nötter,godis,skinka,sill,kötbullar,,blää jag spyr av denna julmat..inatt satt jag o grunna på dom som satt 6 dygn o samla in pengar till andra länder,tanken kom till våra egna uteliggare som inte är så några...kan kanske inte jämnföras men varför samlas inte pengar in så dom får tak över huvet o mat för dagen,många Svensson tror att det med soc ,fungerar men så är det inte,som svensk kan du även som ung få gå utan matpengar om du missat nån tid,hur ska du få tiden om du inte har tel,eller adress...ja det va en tanke som föll i mig bara...klart jag tycker synd om dom dom fattiga men nu i Sverige har vi fattiga ska vi inte hjälpa dom först,,ja jag vet inte....Tycker man kan undra varför vissa 18 19 åringar sover i trappor o garage i Sverige 2008,många är psykiskt sjuka med ett sidomissbruk,,den sk missbruksvården finns kanske för dig som inte säger ifrån o inte säger vad du tycker,kriminalvården ska man inte prata om vad finns efter ett straff jo det du sparat ihop på 80 kr i veckan o ev en biljett till hemstaden om inte kris hämtar,,skulle så gärna vilja stå o berätta för alla Svensson som tror att vi är bortskämda jävlar som har det bra på anstalt,vad vet dom o det,inlåst 19.45,nattis sen kissar vi 21.30 annars har vi pottor,,,fräscht...sen har man 47 kr per dag o inskriven att äta 3 mål för det kan man inte ens ute,,nu lagar fångar mat själva o vi kanske inte är dom bästa på att kunna få ihop middagar på dom pengarna..kanske en del men inte dom jag har träffat..

2 kommentarer:

Hasse Arvidsson sa...

Så sant, så sant.

Hasse Arvidsson.

En dikt:

KVOTERA

Vem bestämmer
vad som är
fel och rätt.

Den som är
hungrig eller mätt.

Hasse Arvidsson

du kan kalla mig nilla eller maria,detta är en data så jag vill inte gå ut med namn än.eller kön på tex barn. sa...

idag prata jag me en som bor på ett s.k härbärge,kände mig dum när han fråga ,,,,vad blir det i jul då,ja va svarar man,,siter i en varm,ombonad lgh,paket o mat o kläder så jag skulle kunna skänka en del,brukar faktiskt ge kläder till vissa jag käner som har det dom går i..han skulle själv gå till nåt ställe så han fick en julmacka se skulle han vandra över stan,,,,bra jobat soc,en kille som gjorde ett lvm en halv milijon men sen fanns inget efter lvm,hur fan ska man klara sig då,,vad kan man göra,har min fantasi om ett stort ställe ala kan ha en chans at få tak över huvet o lite mat för dagen,,,men nej är du narkoman,elkolist måste du söka jobb,,,kan soc inte tänka sig in i situationen att inte ens kunna kirra till sig lite till ett möte ang jobb,,sen på frågan vad har du gjort sista tiden,,,hornö,nej vill man ju inte säga eller runna,,,vilken rundgång herre gud jag blir yr själv,kryper ner igen o funderar på dom man känner som inte ens har värmen vi tar för givet.

Skicka en kommentar